Thursday, December 1, 2016

Semak status CTOS

Assalamualaikum Smuooo

Hari ni aku pi la tengok2 web lelong CIMB sja nk tengok2 rumah lelong.. Baca baca la untuk apply loan so terbaca pasal nak semak CTOS atau CCRIS...CTOS ni bole semak online ya so aku pun rajin la register,, sonang je caranyyaaaaa

1. Klik link nie then register.Selesai

Hahaha see senang kan 1 step je.lepas ko klik tu  ikut je.. kene isi some details and make surre ada scan copy of IC depan n belakang.. usernama ic and password macam ko register...



Lepas tu kluala result nya hahaha.. sedih aku..sebab terlepas skit je sebelum masuk excellent..Gara gara hari tu aku x sedar da kene stat bayar loan of of my house.. aku lak luo kawasan bank call x dapat2.. tertunggak 2 bulan..cacat aku punya rekod for the last 12 months...

Penting rekod ni sebabnya bank akan tgk rekod ko sebelum luluskan pinjaman.. So build la a good credit history erkkk.. rekod dia beh kurang mcm kat bawah tap aku censorkan la apa yg patut kan hehheh.. Dia akan bagitau :

1. Score kat golongan mana
2. Apa yang pengaruh score ko
3.camna nak perbaiki
 n lot of other details.. bole download gak rekod in PDF...

Bawah ni cth lah...x le la lebih2 reveal kite nye rekod kan...So korang rajin2lah register hokayyyy...


SOME details yang bole dapat dari rekod..LAgi tinggi POINT ko lagi bagus lewww

OO yeah based on korang punya score  dapat reward tau..offer2 dia macam bawah nie..based kat score ..basically nk suh korang behutang lagi..so x yahlaaa yer ikut nafsu sgt tgk score  ok mcm confident nk berutang lagi..x yah la klau x perlu erkk





Selamat mencoba.. and ingatler jangan rajin behutang sngat islam x galakkan hehehe.. ada pluang je try settle debt cepat2 ..insyallah kepala pun x pening..macam mak aku cite pas aku ckp nk beli umah berpuluh2(berangan)...katanya jangan ingat dunia jeee..ingat2 bekal akhirat..hehehe.. x salah pun tapi jgn lupa tujuan asal sebab destinasi terakhir kat sana nun

Wassalam

1 comment:

Cr. Siti Hazreen Shahrom said...

info berguna ni, saya belum pernah semak lagi..terima kasih ;)